Csak hogy példát hozzak fel, nagyjából 200 paragon körül voltam, amikor sikeresen teljesítettem vele a 70-es GR-t. Legendary gem-jeim szinte nem is voltak 25. szinten, és egy darab augmentelt itemem sem volt. Még a mellvért és a nadrág foglalataiba tett Topaz-ok sem voltak a legjobbak. Mindemellett jelenleg az is a build mellett áll, hogy a 11. Seasonben a Rathma set a Necromancerek ingyen megszerezhető 6-os setje. Végül pedig személy szerint mindig nagy rajongója voltam a Diablo 2 egyik legikonikusabb buildjének, a Skelemancer-nek. További szócséplést megelőzendő, neki is kezdek a build részletezésének:
Szükséges páncélzat darabok:
Sisak (Helm):
Vállvédő (Shoulder):
Mellvért (Chest):
Kesztyű (Gloves):
Csukló védő (Bracer):
Öv (Waist):
Nadrág (Legs):
Csizma (Feet):
Gyűrűk:
Amulet:
Fegyver(ek):
Kanai’s Cube :
Fegyver:
Páncélzat:
Ékszer:
Follower:
Templar
Relic:
Gyűrű:
Legendary Gem-ek:
Normál gemek:
Mellvért, nadrág:
Sisak:
A képességek:
Aktív:
Passzív:
Paragon pontok:
Core:
Offense:
Defense:
Utility:
Miért pont így?
Kezdjük a Rathma set bónuszaival:
Ha rajtad van belőle két darab, akkor a minionjaidnak esélye van rá, hogy minden támadásukkor 1 másodperccek csökkentsék a Land of the Dead képességetek hátralévő Cooldownját. Mivel ez a build nem használja a Land of the Dead-et ezért ezt most nem részletezném.
Ha rajtad van a Rathma setből négy darab, minden alkalommal, amikor a minionjaid támadnak, kapsz 1% Damage Reduction-t 15 másodpercre. Ez az effekt 50-szer stackelődhet. A minionjaid elég gyorsan támadnak, szóval folyamatosan fele damage-et kapsz be mindentől.
Ha rajtad van mind a hat darab, akkor minden egyes életben lévő Skeletal Mage-ed megnöveli a minionjaid és az Army of the Dead képességed sebzését 625 százalékkal. A bónusz sebzés teteje 2500%, ennek eléréséhez négy Skeletal Mage-nek kell életben lennie. A build az Army of the Dead képességet szintén nem használja, szóval ezt szintén nem részletezem.
Amikor felveszel egy Health Globe-ot, élet mellett elsődleges erőforrást, Necromancer esetében az essence-et is kapsz. Az itemtől függően a meximális Essence-ed 25-30%-át kapod meg Globe-onként.
Ez az egyetlen öv, amin Critical Hit Damage és Attack Speed stat van. Mivel Decrepify-t sem használ a build, így nincs értelme a Dayntee's Binding övet használni. Mást is lehet használni helyette, de a dps növekedés, amit kapsz tőle, tagadhatatlan.
Ahogy feljebb leírtam, ahhoz, hogy a Rathma 6-os Set maximális sebzés bónuszát megkapd, 4 Skeletal Mage-ednek kell életben lennie. Mivel a mágusok csak bizonyos ideig vannak életben ez néha bonyolult lehet, főleg, hogy optimális helyzetben mindig akkor akarsz Mágust idézni, amikor az Essence-ed tele van.(Hogy miért, azt kicsit lejjebb fogom tisztázni.) Ez a gyűrű abban segít, hogy könnyebben megidézhesd a 4 mágust, mégpedig úgy, hogy minden idézéskor a gyűrű megidéz egy második mágust. Továbbá a gyűrű megnöveli a mágusok élettartamát 2-4 másodperccel. Nem tűnik soknak, de higyjétek el, rengeteget számít.
Alapvető tűlélő tárgy szóló riftezéshez. A gyűrű hatása annyit tesz, hogy ha egy csapatban 2 tagon is van ilyen gyűrű, minden sebzés, amit kapnak, fele-fele arányban eloszlik kettejük között. Egy Unity a karakteredre, egy másik a Followeredre. Ha a Followerednek megszerzed azt a különleges itemet, amitől sebezhetetlen lesz, azonnal minden sebzés, amit kapsz, feleződik. Fontos megjegyezni, hogy a Rathma set 4-es bónuszából kapott 50%-os sebzéscsökkentés és a Unity 50%-a nem jelenti, hogy sebezhetetlen leszel. Nem akarok belemenni a matek részébe, de a lényeg, hogy a kettővel együtt is megkapjátok az összes bejövő sebzés 25%-át.
Megint csak egy túléléshez szükséges item. A nyakas Legendary tulajdonsága megnöveli a Bone Armor Stack-jeinek számát legfeljebb 5-tel. Minden Bone Armor stack csökkenti a bejövő sebzét 3%-kal. A nyaklánccal ez a csökkentés maximum 30%-ről 45%-ra nő.
Jesseth Skullscythe és Jesseth Skullshield
A Necromancerek fegyver set-je. A set effekt megnöveli minden minionod (csontvázak és csontváz mágusok) sebzését 400%-ra, amíg a csontvázaidat támadásra utasítod a Command Skeleton képességed aktív részével. Továbbá, ha az ellenfél, aminek a megtámadására utasítottad a csontvázaidat, meghal, a csontvázak autómatikusan megtámadnak egy másik, a közelben lévő ellenséget. Gyakorlatilag annyi a dolgod, hogy minden harc előtt használod a Command Skeleton képességedet, a csontijaid pedig oda-vissza fognak rohangálni körülötted ellenségtől ellenségig, amíg van célpont. Mindezalatt persze 4-szeres sebzést is fognak bevinni a csont mágusokkal együtt.
Minden egyes pontnyi maximum Essence megnöveli minden sebzésedet 0.5%-kal. Ezzel a builddel 310 lesz a maximális Essence-ed, ami 155%-kal növeli meg a sebzésedet.
A petjeid 50%-kal gyorsabban támadnak. Így gyorsabban gyűlik össze a Rathma 4-es set bónusz 50 stack-je és a sebzésed is szépen megugrik.
Az egyik legnagyobb sebzés növelésed. Alapvetően minden ellenfél ellen, aki lassítva van, 2-szeres sebzést viszel be. ez a bónusz tovább duplázódik, ha az ellenfél Stun-olva, vagy fagyasztva van. Mivel a képességeid között van 2 stun, és egy freeze, így ez a 4szeres sebzés bónusz szinte folyamatosan élni fog.
Ezt sem kell túlzottan sokáig magyarázni. A legtöbb játékos szerint ez a legjobb legendary gem. Minden szörny, ami le van lassítva, stun-olva van, vagy ehhez hasonló negatív hatás alatt áll, bónusz sebzést szenved el minden támadásodtól. Ha 25-ös szintig felfejlesztitek, a kő ad egy aurát, ami a hatókörön belül(15 yard) mindent lelassít 30%-kal, tehát innentől kezdve, ami 15 yardnál közelebb van hozzád, azonnal kapja a bónusz sebzést a kö elsődleges bónuszából, anélkül, hogy bármit is tenned kellene érte. Ezen felül a lassító aura a Krysbin’s Sentence 2x-es sebzés bónuszát is aktiválja. Ahogy korábban leírtam, most már minden ilyes sebzés növelő hatás önálló szorzót jelent a sebzés számolásában, szóval hatalmas számok is összejöhetnek.
Ismét egy egyszerű item. A megidézett lényeid sebzése x%-kal nagyobb lesz. 25. szinten a lényeid 90%-kal kisebb sebzést szenvednek el.
Az egyetlen védelmi természetű legendary gem a 3 közül, X%-kal csökkenti a nem fizikai sebzést. 25. szinten, ha az életpontjaid 50% alá esnek, 75%-kal megnőnek a nem fizikai ellenállásaid.(Cold Resistance, Fire Resistance, stb.)
És akkor most ezt hogyan kellene használni?
Sokat elárulhat rólam a tény, hogy nagyon szeretem ezt a buildet. Mert hiszen hogyan kell ezzel játszani? Egy a lényeg, hogy mindent a csontvázaid csináljanak. Amikor meglátsz egy szörnyet, azonnal használod a Command Skeleton-t. Ekkor kis csontvázak megtámadják a célpontot,(Aktiválódik a Jesseth set 400%-os bónusza) befagyasztják a Freezing Grasp rúna miatt,(Ez aktiválja Bane of the Trapped és a Krysbin’s Sentence bónuszait) és a Jesseth set miatt, amíg van a közeledben másik ellenfél, a csontik autómatikusan támadják meg a következő célpontot, anélkül, hogy bármit tenned kellene.
A következő lépés, hogy elkezdd leidézni a Skeletal Mage-eidet. Ahhoz hogy a Rathma set teljes sebzés bónuszát elérd, 4 mágusnak kell élnie. A Circle of Nailuj’s Evol gyűrű miatt ehhez csak kétszer kell használnod a képességedet, hiszen a gyűrű minden használatnál duplán idézi meg a mágusokat. Ajánlatos mindig akkor mágust megidézni, amikor az Essence-ed tele van, hiszen a Singularity rúna miatt az idézés a teljes Essence-edet felemészti és minden egyes Essence pontért 3%-kal erősebb lesz a megidézett mágus. Korábban már összeszámoltuk, hogy jelenleg a maximum essence-ünk 310, ezt felszorozva 3-mal, már láthatjuk is, hogy ez eredetihez képest több mint 9-szer erősebb csont mágust idézünk meg. Ez még tovább fokozható, hogyha az idézés előtt használjuk a Simulacrum képességünket. Ennek hatására nem csak újra megduplázzuk a megidézett mágusaink számát,(a karakterünk és a Simulacrum klónunk is megidéz 2 mágust minden jobb egérgomb kattintásra, így egyetlen idézéssel elérhetitek a Rathma set teljes sebzés bónuszát.) de a Reservoir rúna miatt a maximális Essence-ünk is megnő a duplájára. Még több elhasznált Essence, még erősebb mágusok. Fontos megjegyezni, hogy akkor kell a Simulacrum képességet használni, amikor az Essence-ünk tele van, mert a képesség nem tölti tele az Essence-et, csak az éppen meglévőt duplázza meg. Ezt főleg nagy ellenfeleknél érdemes használni, mivel elég hosszú az idő, amíg újratöltődik.
Honnan lesz erre Essence-ed? Nos elsőként ott van a bal klikken a Bone Spikes – Sudden Impact, ami alapból 24 Essence-et tölt vissza, a Reilena’s Shadowhook bónuszával együtt pedig minden eltalált ellenfél után további 5-öt. Bár ezt a képességet inkább a Stun miatt fogjuk használni ezzel is működésbe hozva a Krysbin’s Sentence-et. Igazán sok Essence-et egy 3-as kombó fog hozni, mégpedig a Devour – Devouring Aura képesség, a Life from Death passzív és a Reaper’s Wraps item. A Devour lényege annyi, hogyha a közeledben van egy hulla, azt felfalod, és Essence-et termelsz belőle. A távolság 60 yard és minden hulla 10 Essence-et tölt vissza neked. A Life from Death miatt minden felfalt hullának van 20% esélye arra, hogy egy Health Globe-ot dobjon. Végül a Reaper’s Wraps hatására minden Health Globe felvétele 30% Essence-et is visszatölt az életpontok mellett. Ennek a 3 dolognak az együttes használatával gyakorlatilag, amíg harcolsz, mindig lesz körülötted legalább 10 hulla és legalább 2 Health Globe, amitől azonnal tele is lesz az Essence-ed.
Az utolsó aktív képesség a Bone Armor – Dislocation. Tisztán csak a túlélésedet szolgálja. Amikor használod, minden, a közeledben lévő ellenfélből csontokat szakítasz ki és ebből formálsz a testedre páncélt. Minden eltalált ellenfél után kapsz 1 számlálót. Alapból maximum 10 ilyen számlálód lehet, de a Wisodm of Kalan Nyaklánc miatt ez a szám feljebb megy 15-re. Minden számláló 3% sebzés csökkenést ad neked, tehát maximum 45%-al csökkentheti a képesség az elszenvedett sérüléseket. A stack-ek sokáig megmaradnak, elég csak időről időre frissíteni őket. Továbbá az eltalált ellenfeleket Stun-olod is, ami szintén aktiválja a Krysbin’s Sentence gyűrű hatását.
Már csak a 3 megmaradt passzív maradt hátra. Extended Servitude, egyszerű, mint a szög, meghosszabbítja a csont mágusok élettartamát. Overwhelming Essence, újabb könnyű dolog, 40-nel megnöveli a maxumális Essence-edet. A Reilena’s Shadowhook és a Csontmágusok Singularity rúnája miatt is hasznos rúna. Végül a Final Service maradt, ez pedig olyan mintha lenne egy bónusz életed percenként 1-szer. Ahelyett, hogy meghalnál, 4 másodpercig immunis leszel minden sebzésre, valamint feláldozod az összes csontvázadat és mágusodat hogy darabjáért 10% életpontot visszanyerj.
Zárszóként szeretném megköszönni, hogy végigolvastad a Guide-ot, remélem segítségedre lesz a jövőben. Sok sikert és a drop legyen veletek.