A few months ago, I went over a bit of our philosophy surrounding why we only allow five active buffs to be viewable at any time, but I wanted to let you know what we’re still very aware of this concern. We think that it would be great to be able to view more than five of your active buffs, and we’re looking into solutions that would ensure players are able to view buffs that are important to them, while also keeping UI clutter to a minimum. Ideally, we’d like to avoid situations where a portion of your screen is overwhelmed by buff icons (for example, just having your buffs stack across the bottom of your bar) and we’re still experimenting with different ways to present that information in a format that works well for Diablo III.
Sokan sérelmezik, hogy egyszerre csak 5 aktív buffot jelenít meg a játék. A megoldásokat keresik, de nem olyan egyszerű ez téma, mint amilyennek látszik. Szeretnék elkerülni a készítők, hogy az UI túlterhelt legyen, ne legyen az egész képernyő alja tele a buffokkal és debuffokkal.
Show a proper tool-tip in the AH and on message-linked items.
Very simple. We get this only when we are in a game lobby. Why? Show us the change in life, damage and protection when we click on an item from the AH or from the chat. Now, you may ask how accounts with multiple characters are handled. One little note could be added that states: "Tool-tip comparison is based on the SELECTED hero." SIMPLE. DONE. It compares the item only to the character you have used most recently. Not that hard, folks!
Thanks for your time!
It may not sound hard, but it isn’t an easy code change. It often takes a great deal of work in order to update and alter our complex coding, and it’s actually been a notable tech investment to try to tackle this particular request for updated item comparison tooltips (which Lylirra mentioned here as well).
The good news is that we’ve been making a lot of progress, and this feature is planned for an upcoming patch. :)
A másik téma, mely sokakat izgat, az az AH tooltip. Ugyan is eddig elég körülményesen lehetett megvizsgálni, hogy az adott tárgy használ e nekünk vagy sem. Belinkelni chatre, belépni a játékba, aztán így derült ki, mennyire hasznos. A rajongók egyszerűnek titulálják a kiegészítést elkészíteni, de ahogyan a készítők is említik, elég komolyan bele kell nyúlni ehhez a kódba. Reméljük elhárítják mihamarabb az akadályokat, így könnyebben szemezgethetünk az AH-ban kedvenc tárgyainkkal.
In order to get the benefit of XP from another player in co-op, you’ll need to ensure that you are within range of them. The range is approximately a screen and a half or so. You can see what that looks like visually by checking out the following player-made images here and here.
The reach of shrines and NV stacks is much further.
Can WW barbs still gain the experience if they inflict damage, but are out of range? I like to kite past the mobs and leave my allies picking up the pieces.
Whirl away to your heart’s content, my friend! As long as you either are within range of a monster when it dies or you inflict damage upon the beast in combat, you should be eligible for loot and experience. :)
Még egy rövid kis szösszenet, amely arról szól, hogy co-op játékon belül mennyi az a sugár, amelyben megkapják a társak a leölt szörnyekért játó XP-t. Ez nagyjából 1 és egy fél képernyő. A shrine-ok és a NV hatóköre kicsit nagyobb, ergo ez csak az XP-re vonatkozik. Ez szomorú hír a WW barbiknak, mivel ők a kis tornádókkal ölik meg tulajdonképpen a trash mobokat, aztán gyorsaságuknak köszönhetően ők is elég messze járnak az áldozattól mire meghal, nem hogy a társak :D