Az új Paragon rendszer (amit gyakran Paragon 2.0 -nak emlegetnek) lehetőséget ad a játékosoknak, hogy a játék végigjátszásával se fogyjanak el a kihívások. A fejlesztők célja ezzel a rendszerrel az "end-game" probléma megoldása és az újrajátszhatóság hangsúlyozása. A rendszer már tesztelhető a PTR -en és a Reaper of Souls Bétában.
Akiknek nem volt eddig lehetőségük kipróbálni, azoknak most bemutatjuk részletesen.
Mi változik?
A Paragon rendszer bevezetése még az 1.0.4 -es javítással kezdődött, és a cél akkor is a végigjátszás utáni játék színesebbé tétele volt. Azaz, hogy ha már végigvitted az egész játékot - akkor se állj meg, játssz tovább! A játékosoknak épp ezért bónusz XP -t nyújtott az új rendszer, továbbá a karakterek fejlődési határa is kitolódott. Az alap 60 szinthez még 100 -at kaptunk, tehát már 160 -as szintig fejleszthetted a karaktered.
Az eredeti ötlet sikeresnek bizonyult, elérte céljait - azonban miután a játékosok zöme már elérte ezt a szintet is - a játék már unalmasnak bizonyult, hiszen elértek már minden elérhető szintet és jutalmat. A Paragon 2.0 -val viszont ez változik. Pontosan 3 nagy változtatást eszközöltek, amikkel a játékosok már szabadabb kezet kapnak a karakterük felett. Az új rendszerrel színesebbé, kiforrottabbá teheted karaktered buildjét, továbbá jobban is testre szabhatod a saját stílusodnak megfelelően.
Változás #1: Viszlát szintkorlátozás
Az első dolog, ami változik a Paragon 2.0 -val, hogy eltörölték a szintek korlátozását. Az eddigi 160 -as szint helyett most már a határ a csillagos ég. Játssz bármennyit, mindig kapsz majd XP -t a megölt szörnyek után, és magasabb szinteket érhetsz el.
Változás #2: Megosztott Paragon szintek
A második változtatás a Paragon rendszerben, hogy most már a paragon szintek a fiókodhoz tartoznak - nem a karakterekhez. Minden hősöd, ami az adott fiókodon szerepel - ugyan azzal a paragon szintel fog rendelkezni. A Hardcore és Normal karakterek paragon szintjei külön vannak. De ugyan úgy a Hardcore -ban elért paragon szintek is a fiókodhoz kapcsolódnak és minden Hardcore karakterednél ezt a szintet fogod látni.
Azért döntöttek így, hiszen most már nem érzi úgy a játékos, hogy csak azért kell játsszon azzal a hőssel, hogy maximalizálni tudja farmolási hatékonyságát a szintek megszerzésével. A fejlesztők azt szeretnék, hogy a játékosok élvezzék a játékot, próbáljanak ki több kasztot is és érezzék magukat megjutalmazva a belefektetett idő miatt. Szeretnék továbbá, hogy mindenki élvezze az új tartalmakat, amik az új kiegészítővel, a Reaper of Souls -al érkeznek - pl. a Crusader class - anélkül, hogy úgy éreznék - paragon szinteket vesztenek egy másik hősnél, amíg pocsékolják az idejüket.
Amíg csak a maximum szinttel rendelkező hősök oszthatják meg egymással a paragon szintet - ami a fiókhoz tartozik - addig minden karakter a játék során Paragon pontokat kap a fejlődés után. Ez a 3. nagy változtatás.
Változás #3: Paragon Pontok
Ahogy említettük, a harmadik változtatás egy nagyobb változás, ami nagyban megváltoztatta a Paragon szintek után kapott jutalmakat. A 2.0.1 -es javítással a Magic Find, Gold find és az adott kaszt bónuszait, most már a Paragon Pontokkal fejleszthetjük.
Az új rendszerben, mikor egy új Paragon szintet érsz el, Paragon pontot kapsz, amit tetszés szerint oszthatsz ki. A Paragon pontok különféle kategóriákban gyűjtheted: Core, Offense, Defense, és Utility. Minden fejlődésnél a 4 kategória egyikéhez kapsz + pontot. Tehát Paragon 1 -es szintnél a Core statokhoz kapsz pontot, míg Paragon 2 -nél az Offense kategóriához. Paragon 3 -nál a Defense -hez és Paragon 4 -nél az Utility -hez. Ez így megy tovább körbe körbe.
Minden kategóriához továbbá tartozik még 4 különböző képesség, amiket fejleszthetsz. Ezek fejlesztésével a hősöd további bónuszokat érhet el. Te döntöd el, hogy hogyan osztod szét a pontokat!
A Core pontokat pl. az elsődleges statokra költheted mint pl. Vitality, Movement Speed, vagy a hősöd egyedi erőforrására mint pl. Mana, Fury, Spirit.
Az Offensive pontokkal a kifelé osztott sebzésre fókuszálhatsz - Attack Speed, Cooldown Reduction, Critical Hit Chance, és Critical Hit Damage.
A Defensive pontokkal a túlélési esélyeidet növelheted - bonus Life %, bonusz Armor, Resist All, és Life Regeneration.
Az Utility pontokkal pedig a buildedet teheted még egyedibbé - specializálódhatsz különféle képességekre mint pl. - Area Damage, Resource Cost Reduction, Life on Hit, és Gold Find.
Jelenleg minden kategóriának megvan adva egy limit, kivéve a fő statoknak mint pl. Strength, Intelligence, Dexterity, és Vitality. Tehát meg van határozva, hogy mennyi pontot oszthatsz ki. Ez azt jelenti, hogy az is limitálva van, hogy mennyi Paragon Pontot szedhetsz össze a kategóriákban. Ha eléred a 800 -as paragon szintet, akkor az azt jelenti, hogy elérted a maximum kiosztható pontokat az Offensive, Defensive, és Utility kategóriáknál, és a további pontok autómatikusan a Core statokhoz megy.
További részletek:
Átállás az új rendszerre
Azokat a hősöket, akik már Paragon XP -t gyűjtenek a régi rendszerben - az új rendszer zökkenőmentesen fogja átkonvertálni az értékeket. Mikor a Paragon 2.0 éles lesz a patch 2.0.1 érkezésével, a rendszer összeszámolja majd az összes eddig elért Paragon XP -t - nem az eddig elért szinteket. Ezek után alakul ki a megosztott Paragon szinted. Ez természetesen egy fiókon belül külön történik a Normal és Hardcore karaktereknél.
A Paragon értékeidet megtekintheted a játékon belül a Paragon gombra kattintva.
További információk:
Próbáld ki a Paragon 2.0 -át a PTR -en
Próbáld ki az új rendszert az élő PTR teszt szerveren! Tapasztald meg és teszteld le az új rendszert! További információkért kattints ide!