Critical hit
A Critical hit-ek különleges csapások amelyeket szörnyekre lehet mérni (PvP estén más játékosokra). Azok a szörnyek amelyek egy Critical hit által halnak meg, egy különösen kegyetlen halálanimáció után általában felrobbannak, ezzel vizuálisan is szórakoztatva a játékosokat jutalomként, vagy más esetekben az ellenfél a physics rendszernek köszönhetően, kirepül a kamera által belátott térből.
A Critical hitek alapból 50% bónusz damaget sebeznek, azonban ezt és a critical hit esélyét növelni lehet különböző skillekkel és felszereléssel
Critical Hit fogalmak
Van néhány Crit hit-hez tartozó játékbeli fogalom, amelyeket tárgyakon, skilleken s egyéb játékbeli effekteknél használnak, jó ha tudja az ember, hogy melyik mit jelent:
Critical Hit / Crit – Maga az esemény amikor is critical hit-et ejtünk. Megnövelt sebzés és egyéb effektek, a damage típustól függően.
Critical Hit Chance / Crit Chance – Esély egy crit hit találatra.
Critical Hit Damage / Crit Damage – A damage értéke, amelyet ejtünk crit hit esetén.
Critical Hit a Diablo III-ban
Crit hiteket citromsárga színben jeleníti meg.
Amikor 2008-ban először adtak hírt a játékról, azt is nyilvánosságra hozták, hogy a crit hitek az extra damageon kívül más effektekkel is bírni fognak, a játék korai fázisában ez volt a rendszere:
Physical Damage: Kétszeres damage. Esély van knockback-re, de ezt nem erősítették meg.
Arcane Damage: Arcane damage crit hit-ek 4 másodpercre silence effekttel hatnak. (Silenced célpontok nem tudnak varázsolni, mint pl Skeletal Summoner és Goatman Shaman nem lesznek képesek alattvalókat feltámasztani.)
Cold Damage: Critical hitek 2 máodpercre freeze-elik a célpontot.
Fire Damage: Critical hitek lángra lobbantják az ellenfelet, további damaget okozva másodpercenként.
Lightning Damage: Critical hitek 2 másodpercre stunnolják a célpontot
Toxic Damage: Ismeretlen bónusz ennél a crit hit-nél. Talán extra damage az időtartama alatt?
Azonban ezt a rendszert eltörölték, ehelyett a crit hitek alapból 150%-os bónusz damage-t okoztak. Nincsenek különleges másodlagos effektek a Diablo 3-ban, mint ahogy azt tervezték. Senki nem tudja, hogy ezeket miért törölték el, mert így az elemental damage elég egyhangú, bár a cold damage még így is slow-olja az ellenfeleket néhány pillanatra. Ahogy azt jobb oldalon jelzi (ha a játékos úgy állította be, hogy mutassa a felületen) a crit hitek agy citromsárga színben jelennek meg a megsebzett szörnyek felett.
Crit Damage és Chance
CHD fegyver és egyéb itemmel növelése
Critical Hit Chance (CHC) és Critical Hit Damage (CHD) többféleképpen növelhető. Elsőként itemek segítségével. Sok tárgy megnöveli a játékos crit hit esélyét. Ezek a növekvések százalékos alapú és lapos értékűek. Tehát, ha egy játékosnak 5% crit hit esélye van, és talál mellé egy amulettet, ami +5% CHC-t biztosít, a két szám összeadódik, nem pedig szorozódik, így 10% lesz a CHC esélye.
Damage érték növelése
CHD értéket itemekkel, skillekkel és passzív képességekkel lehet növelni.
CHD kiegészítő hatásokat ruházhat különböző tárgyakra, az alábbiaknál:
1-handed weapons. /Egy kezes fegyverek
2-handed weapons. /Kétkezes fegyverek
Gloves
Rings
Amulets
Follower Specials /Követő különlegességek
Bizonyos Legendary itemek
Ráadásként, ha egy Emerald-ot rakunk bármilyen fegyver socketjébe, az megnöveli a CHD-t 10%-tól kezdve (Chipped gem) egészen akár 100%-os bónusz damageig (Radiant Star gem).
CHC az alábbi tárgyakban jelenhet meg:
Bracers
Helm
Ring
Glove
Amulet
Off-Hand itemek (pl.: shield / pajzs vagy mojo)
Bizonyos Legendary itemek különös slotokban
Sok skill és passzív képesség is ad fontos bónuszokat, mint pl (CHC esetében) a Barbár Weapon Master, 10%al növeli a CHC-t ha egy Axe/fejszét használ. Hasonlóképp a Démonvadász Archery passzív képessége 50% CHD-t ad, amikor crossbow-t visel, de hand crossbow esetén 10% CHC-t ad.
Egyensúlyozás, CHD versus CHC
Átlagosan az extra damage alapja (azaz, nincs beleszámítva a skill és stat bónusz) a crit hiteknek az CHD%*CHC%. Tehát az optimális stratégia a teljes CHD növelésére, az az, hogy azt a statot kell fejleszteni, amelyikkel nagyobb bónuszt szerezhetünk, százalékosan mérve: nagyobb növekedést ad, mint az előtte levő értéknél. Példaként vegyünk egy játékost, akinek 25% crit hit esélye van és 60% extra damaget okoz, és választania kell hogy 10% CHD-t akar hozzáadni, vagy 5% CHC-t.
Alap CHD = 0.6 * 0.25 = 15% extra damage
10% CHD esetén ( 1/6-os növelés az előző értékhez képest): 0.7 * 0.25 = 17.5% extra damage
5% CHC esetén (1/5-ös növelés az előző értékhez képest: 0.6 * 0.3 = 18% extra damage
Ez esetben az 5% CHC javasoltabb.
Egy véleményt szeretnék kérni, mégpedig abban nem tudok dönteni, hogy melyiket érdemes megvenni. (mivel mind a kettő megoldás jó sok goldba kerül)
Fegyverről lenne szó, Monk - két egykezes.
Mi éri meg sebzés szempontjából:
egy több damage per second kb. 1200-1300 körüli, de nem lehet bele követ rakni, vagy
egy kevesebb dps kb. 800-900 körüli, de rakható bele pl. Melee attackers take 1800 damage per hit-es topáz. A másikba raknék Critical Hit Damage Increassed by 100%-os smaragdot.
Esetleg mind a 2-be egyformát. (topáz)
(tudom nem ide vág, de nem is tudom hírtelem melyik témában kérdezem meg)