Ő az alapkarakter. Mindenki ezt próbálja ki először, a másik kettőt mindig ehhez viszonyítjuk.
A harcos a nyers erő mestere. Nagyot üt, a másik két karakternél sokkal nagyobbat, és az íj kivételével az összes fegyver az ő kezében áll a legjobban. Másik nagy erőssége életereje. Szüksége is van rá, hiszen röpködő nyílvesszők és varázslatok híján neki föl kell keresnie személyesen minden szörnyet, hogy elbánjon velük, s amit közben kap, azt bizony ki kell bírni.
De a harcost nem kell félteni, ő nem csak olyan legény, aki adja, de olyan is, aki állja. Mind szintlépéskor, mind a Vitality növelésekor a másik karakternél többet kap az életéhez, amitől az bizony csupaszon is 500 közelében lesz, mire "felnő", a másik kettő 2-300-as értékeivel szemben. Ez bizony nagy különbség.
A harcos ön-páncélzata nem túl jó, pucéran szinte lemegy a nullára, tehát csak arra számíthat, amit fölvesz, és bizony a legfenekén a szörnyűségeknek nagyon nem mindegy, hogy tízzel nagyobb vagy kisebb a páncélzat összértéke, egy jó pajzs pedig 50-60-at is hozzátehet.
Azért tud ő varázsolni, csak nem bármit. A komolyabb mágia szint követelményeket ugyan elvileg tudja teljesíteni (apocalypse tekercs pl.) de bolondság erre épiteni, szegényke többet veszít a többi jó tulajdonságából, mint amennyit nyer a pár plusz manával. Azért teleportálni, healingelni, mana shieldet föltenni még tud, ha nem is túl gazdaságosan, de hogy mágiával támadjon, azt jobb elfelejteni. Rengeteg manát fogyasztanak (abból a kevésből) és igen erőtlenek a támadó varázslatai.
A fentiekből következik, hogy a harcos pont azokat a szörnyeket szereti, amiket a többiek nem. A nagyok, erősek, brutálisak, akik odarontanak, és agyon akarnak ütni, amiktől a másik kettő retteg, ő csak nevet rajta. Szépen sorban levágja mindet, kész.
Harcossal viszonylag könnyű kezdeni. Elég nagy a kezdő ütése is, a kezdő élete is, már akkor sem kell félteni. Jó darabig nem jönnek mágiával támadó szörnyek, addig ő elvan. A nyilas csontvázakkal kicsit meggyűlhet a baja, de mivel azok nem tudnak elmenekülni tisztességesen, nem vészes a dolog. Később aztán már nehezedik, de tulajdonképpen a harcos eléggé biztonságban érezheti magát bármelyik szinten, legfeljebb nem pusztítja ki egyhamar, de kibírja.
Amilyen jó ő a szörnyek ellen, annyira felejtő vele párbajozni. Mondjuk másik harcos ellen határozott esélye van. De se nyílvesszőkre, se a tűzlabdákra nincs ellenszere. Ha valaki mégis legyőz harcossal íjászt, mágust, hát az nagy tett!
A pajzs miatt egyértelműen egykezes fegyvert lehet ajánlani a kezébe, amelyek közül a legjobb a Bastard Sword, 6-15-ös ütéssel. Ebből érdemes kiválasztani a legjobbat. Persze, gyorsan hozzáteszem, hogy ha 4-12-es kardban találnál egy King's Sword of Haste-et, nehogy eldobd! Nagyon kicsi különbség van az alap ütésük között, és valószínűleg csak egy 6-15-ös KSOH lehet jobb nála. Szóval gondosan kell mérlegelni .
A páncélzat minden darabja lehetőleg az életre dolgozzon rá, azután persze, hogy először is a lehető legnagyobb páncélzat értéket kihoztad belőle. De ha heavens utótagú darabot találnál, azért ne dobd el.
Az ékszerek feladata elsősorban, hogy a mágia ellenálló képességet feltornásszák a maximum 75%-ig, illetve hogy minél többet hozzáadjanak az elsődleges attribútumokhoz.