A Karakterek
A játékban három különböző típusú játékos között választhatunk. Ezek a harcos, az íjász és a varázsló.
Mind a hármat úgy alakították ki, hogy hatásfokuk, és a velük való játék élvezetessége megközelítőleg egyforma legyen. A különböző paraméterek súlyozása a különböző karakterek esetében pazar munka, s ha a B.neten többnyire mégis túlnyomóan harcost és varázslót látunk, annak oka inkább a specifikus játékstílust igénylő íjász iránti bizalmatlanság.
Ki mit szeret...
A harcos kitartó és szívós karakterét inkább a hadakozni vágyók választják, akik a közelharc hangulatáért lelkesednek a legjobban.
A gyenge és sebezhető varázslót, mellyel kerülni kell a közvetlen konfliktust, inkább az óvatosabb, a varázslatok távolra ható erejét kedvelők magasztalják.
Az íjászt, a tolvajt, a kis lopakodót viszont azok szeretik a legjobban, akik a taktikus játékért rajonganak.
A játék kezdetén már kibontakozó különbségek a 30. szint felett, amikor a karakterek kezdik elérni maximális paramétereiket, kiteljesednek, meghatározván úgymond egyéniségüket, és harcmodorukat.
A Harcos:
Jellemző paraméterek
Fegyverzet
Harcmodor
Tippek
Az Íjász:
Jellemző paraméterek
Fegyverzet
Harcmodor
Tippek
A Varázsló:
Jellemző paraméterek
Fegyverzet
Harcmodor
Tippek
Varázslatok:
Típusaik
A szükséges mágia szintek
Milyen formában lelhetők fel?
Karakterek Röviden:
A játékos három lehetséges karaktertípusból választhat a Diablo 1 -ben. Ezek nem mások mint a Warrior, a Rouge és a Sorcerer.
Rogue (íjász): A Világtalan Szem Nővérrend íjásza (avagy zsiványa) a távolsági csapások mesternője, köszönhetően páratlan ügyességének, ugyanakkor jó varázshasználó is. Mivel könnyen elkerülheti a közelharci támadásokat, leginkább a kiegyensúlyozott tulajdonságokra kell ügyelnie és persze sebzésére, pontosságára. Íjai ugyan elhasználódhatnak, de nem követelnek nyílvesszőket(?), védelmi képességei pedig közepesek. Varázslatai közepesen hatékonyak, saját specialitása a Hatástalanítás(Disarm): Képes a rejtett csapdákat észlelni és hatástalanítani is. Az ügyesség mértékétől függ a hatástalanítás sikere.
Sorcerer (varázsló): A Vizjerei Testvériség mágusa csak saját varázserejében bízhat, így megnövelt mágiával és kombinált tulajdonságokkal száll szembe a Gonosszal. A kezdő mágus nagyon esendő, ezért vitalitásán érdemes addig javítani, amíg meg nem szerzi a manapajzs (Mana Shield) varázst. Csodás tehetsége a varázslatokat terén előnyére válhat és ezt nem csak a bővebb manapontokban, hanem az erősebb támadómágiák terén is megmutatkozhat. Ha pedig kifogyna a mannából, használhatja erőteljes sebző átkokkal feltöltött varázsbotját, amit újratölthet a Varázsbot Újratöltés (Recharge Staves)képességével, még ha használata során csökken az elérhető töltetek maximális száma is. A karakter szintlépése során a varázsbot újratöltés is egyre hatékonyabb lesz.
Warrior (harcos): A felbérelt zsoldosharcos természetesen a kézitusát kedveli, ennek megfelelően sok életerő és közelharci sebzés jellemzi. A játékba előforduló ellenségek néha nagyon erősek tudnak lenni, emiatt a védelmi érték és a mágikus ellenállás nagyon fontos, az egykezes fegyver-pajzs harcmodor is életképes lehet az amúgy brutális kétkezes fejszeforgatás mellett. Varázslatai gyengék és a mannája is kevés, sajátos egyedi képessége a Tárgyjavítás (Item Repair): Képes megjavítani sérült felszerelését, ám cserébe roncsolja annak maximális tartósságát is. A kopás mértéke a karakter szintlépései során csökken.
Hellfire Kiegészítő:
Szerzetest (Monk): hozza be a játékba. Ez a karakter a pusztakezes harcot, és a botos harcot részesíti előnyben, a többi fegyverrel gyengén szerepel. Mágikus képességei is elhanyagolhatók, különleges képessége a Keresés (Search), mellyel az elrejtett tárgyakat képes felfedni.