Természetesen, nem árt megjegyezni, hogy jelenleg is folyik a Béta teszt, és a Blizzard fenntartja a jogot, hogy az alap játékban egyes dolgok megváltoznak, vagy akár új dolgok kerülnek majd be. Egyszóval a Béta nem egyenlő azzal a játékkal, amit majd a vásárlás után tudhatunk magunkévá.
(A kiegészítő megvásárlása és aktiválása után nem veszik el semmink sem, amit már elértünk az alap játékban! - megmaradnak karaktereink, itemeink, goldjaink stb.)
Akik nem tudnák - egy kis háttér-információ, a Diablo kiegészítője a Reaper of Souls 2014.03.25 -én jelenik meg PC -re és Mac -re, és már előrendelhető a hazai boltokban is.
Tartalmak:
- Menük (+ Nephalem Rift, Bounties, Adventure Mode, Campaign Mode)
- Nehézségi fokozatok
- A Crusader (+ végigjátszás és PTR)
- Paragon 2.0 - MaxLvL 70 (+ Paragon kalkulátor és táblázat)
- Mystic
- Loot 2.0
- Az új Act (+ Westmarch és története)
Menük
Ahogy bejelentkezünk és belépünk a játékba, az alábbi kép vár bennünket. Itt a Bétában átmásolhatjuk karaktereinket az eredeti szerverről, így nem kell teljesen újra kezdeni. Viszont ahhoz, hogy az új karakter, a Crusader skilljeit is szemügyre vehessük, fel kell fejlesztenünk a maximális szintre, ami már lvl 70!
Itt észrevehetjük még, hogy kicsit átvariálták a menüket bal oldalon, továbbá a lent található kis ikonok sora is jelentősen bővült. Ezek mellett a chat is átalakult, ami most már nagyobb, láthatóbb lett továbbá a kezelhetőségén is sokat javítottak.
Ha a Game Settings- re kattintunk, a következő kép fogad bennünket. Itt 3 lépésben szabhatjuk meg játékunk beállítását. Elsőként be kell állítsuk, hogy Campaign vagy Adventure módot szeretnék. A Campaign jelenti az alap játékmenetet, ami a történet alapján halad. Ezzel nem mondtuk újat, hiszen ez így volt az alap játékban is. Viszont, kaptunk egy új módot, amiről bővebben ebben a cikkünkben olvashattok. Második lépésként ki kell válasszuk, hogy melyik Acton, melyik küldetéstől szeretnénk folytatni a játékot - ezt a beállítást nem kell végrehajtanunk Adventure módnál. Végezetül a 3. lépésben a nehézséget, illetve azt, hogy Privát vagy Public játékot szeretnénk. Ha ez megvan, indulhat is a játék.
Az alsó menükben is, mint említettük - történtek változások. 2 új rublikával egészítették ki a sort, mégpedig az Aukciós Ház ikonjával - ami nem elérhető, illetve az úgynevezett Communities -el. Az előbb említett menü egyenlő a klánrendszerrel, hiszen létrehozhatsz, tagja lehetsz már meglévő klánoknak, csapatoknak. Mint klánvezér, állíthatod a rangokat tagjaid között, illetve híreket, posztokat is írhatsz.
Nehézségi fokozatok
A nehézségi fokozatok teljesen átalakultak. A Monster Power is megszűnt. Az új nehézségi rendszerben 5 fokozatot kaptunk, amik növekvő sorrendben Normal, Hard, Expert, Master és Torment. Torment fokozatnál még kapunk egy csúszkát, ahol a nehézségi fokozat 6 szintje közül választhatunk még. Minél nagyobb szintre megyünk, annál több dolgot kapunk, ahogy ezt bal oldalon is láthatjátok.
A Crusader
A kiegészítő új karaktere a Crusader, ami nem más mint a Diablo II -ből ismert Paladin továbbfejlesztett változata. Skilljeiből adódóan részben távolsági és részben közelharci karakter, mondhatni "mid-ranged". A többi karaktertől eltérően nem Manát, nem Furyt vagy Spiritet hanem Wrath -ot használ. A zárt Béta mellett futó PTR szerveren kipróbálhatod magad is. Bővebben itt! (A karakter skilljeinek fordítása majd csak a játék megjelenése után lesz elérhető az oldalon.)
Paragon 2.0 - MaxLvL 70
Az alap játékban megismert Paragon szint teljesen átalakult. Az alap szint 60 -ról emelkedett 70 -re és a Paragon szintnek pedig megszűnt a 100 -as határa. Új számítási módszer is van, amivel ki tudjátok számolni, hogy a kiegészítőben hány pontotok lesz. A paragon most fontosabb mint eddig, hiszen a megszerzett pontokat kioszthatjuk kedvünk szerint.
Pontosan 4 nagyobb csoport van, és ezeken belül 4-4 képesség, amit növelhetünk.
A fenti képre kattintva egy táblázatot láthattok majd, amin a kellő XP mennyiséget ábrázolja az adott szinthez. Egy kalkulátorral ki is tudjátok számolni.
Loot 2.0
A Mystic
Az új Act - Westmarch és története
Összegzés és vélemény
A Blizzard nagyon jó irányba halad, hiszen sok új tartalommal töltötték meg a játékot. A már régen beígért klán rendszer beillesztése és a chat átfaragása remek húzás volt, így még könnyebb a kommunikáció és a csapatjáték. A régebbi nehézségi fokozatok már nem voltak az igaziak, nem jelentettek túlzott kihívást. A hajdani Inferno fokozat még kihívásnak bizonyult, azonban a nerf után szinte játszva végigszaladtunk a fokozatokon. Sokan, köztük én is nagyon örülök a Crusader megjelenésének. Véleményem szerint egy elég erős karakterre sikeredett, akivel élmény a játék. A látványosság mellett igen erősek is, így elképzelhető, hogy a jövőben ezek átdolgozásra kerülnek majd. A Paragon átdolgozásával látszik, hogy erősen az Endgame -re törekednek. Azaz, hogy legyen célja a játékosnak tovább gyűjtögetni, farmolni. Ezt a célt szolgálja a Nephalem Riftek, a Bountik és az Adventure Mode is, ami remek időtöltésnek bizonyult. Az új Actról pedig rosszat nem lehet mondani. A gótikus vonások kellőképpen megadják a hangulatot és ez Westmarch további részeire is igaz. Összességében azt kell mondjam, hogy egy remek kiegészítőnek ígérkezik. Az még rejtély, hogy vajon lesz-e valamilyen kereskedelmi megoldás az AH helyett - bár az ikon még ott van. Kérdés még a PVP helyzete. Sokak szerint ez dobná még meg a játékot.
Ne felejtsük el azonban, hogy jön még kiegészítő, hiszen pontosan 3 -at ígértek! A végére elképzelhető, hogy egy majdnem tökéletes játékot kapunk végeredményként.
Ahogy már említettük a PTR -t saját magatok is kipróbálhatjátok! Vagy ha erre nem lenne lehetőségetek, tekintsétek meg Videó és Kép galériánkban a Reaper of Souls tartalmakat. Minden hivatalos videó és sok-sok képet tekinthettek meg.
Várós amúgy a kiegészítő.