A Season és a Vault mellé a patch 2.1 -el kapunk még újdonságot - melyet Greater Riftnek neveztek el - melynek legfőbb célja, hogy mérni lehessen vele a karakterünk erejét és haladását. Lényegében ez egyfajta Nephalem Rift (néhány alapvető különbséggel) ahol versenyt futhatunk az idővel, különleges lootra tehetünk szert és tesztelhetjük, hogy meddig tudjuk feszegetni saját erőnk határait.
Működés:
Ahhoz, hogy beléphessünk egy Greater Riftbe rendelkeznünk kell egy Keystone Of Trials nevezetű "kaviccsal". Ezeket bármelyik normál Rift Guardiantól (rift boss) beszerezhetjük Torment szinten egy lvl. 70-es karakterrel (a dobás nem garantált). Ha megszereztük ezt a kulcsot, akkor beléphetünk a Realm of Trials nevezetű harctérre. Ehhez nem kell mást tennünk mint odavonszolni magunkat bármelyik városban a Nephalem Obeliskhez, ráklikkelni és elhelyezni a Keystone-t a felső slotba, majd az accept-ra kattintani. Ezzel meg is nyílik a portál. Mielőtt belépnénk a Realm Of Trialsba legyünk benne biztosak, hogy a megfelelő felszereléssel láttuk el magunkat és a megfelelő skillek vannak belőve, mert amint beléptünk már egyik módosítására sem lesz alkalmunk (és magában a Greater Riftben sem!).
A Realm Of Trials egy kicsi aréna ami azt a célt hivatott szolgálni, hogy lemérje hősünk erejét, és azt, hogy milyen szinten kezdjük a Greater Riftet. Minden próba időre megy ahol az ellenfelek hullámokban érkeznek egyre erősödve. A Trial végén - ami végződhet a hős halálával is - egy Greater Rift Keystonnal leszünk gazdagabbak. A Keystone szintje attól fog függeni, hogy milyen teljesítményt nyújtottunk a próbán. Minél több hullámmal birkóztunk meg időben annál magasabb lesz a kulcs szintje. Természetesen minél magasabb a kulcs szintje, annál nehezebb Riftel fogunk kezdeni. Ennek a próbának a nehézségi szintje egyébként teljesen független attól, hogy milyen szintre van állítva a játék nehézsége. Fontos még tudni, hogy ha Hardcore hőssel játszunk a Realm Of Trialst és elesik, akkor nem kapunk kulcsot és a hős halála is végleges lesz.
A Trial végeztével a Greater Rift Keystone-nal a zsebünkben a fentebb leírt módon végre meg is nyithatjuk a Greater Riftbe vezető portálunkat.
Need For Speed avagy versenyfutás az idővel:
Hasonlóan a Trialhoz a Greater Riftek is időzítve vannak. Minden egyes szinten 15 perc áll a rendelkezésünkre. Ezen időkorláton belül kell legyalulni a megfelelő mennyiségű szörnyet és leölnünk a Rift Guardiant. Ha időn belül végzünk a Guardiannal akkor meg fog jutalmazni minket a következő szinthez szükséges kulccsal. Minél hamarabb tudunk végezni a főnökkel, annál több szintet ugorhatunk át.
Az adott szinten történő haladásunkat a képernyő jobb oldalán lévő sávon követhetjük. A sáv alján az eltelt időt láthatjuk, míg a felső részen a megölt szörnyek mennyiségét. Természetesen az a legjobb ha a "mob indikátor" előrébb áll mint az idő. Változás a régi rendszerhez képest, hogy a szörnyek különböző mennyiséggel töltik ezt a sávot. A nagyobb élettel/erővel rendelkezők többet adnak hozzá mint a gyengébbek. Főleg elitekből és championokból eshetnek az új Progression Orbok amik meggyorsítják a sáv töltődését.
Ha a sáv megtelt akkor eltűnik az összes szörny és megjelenik a Rift Guardian. Az ő megölése után rávethetjük magunkat a lootra. Akkor sem veszítünk ha nem sikerül időben végezni, hiszen a zsákmány így is meglesz, bár nem haladhatunk tovább a következő szintre.
Visszatérve a lootra: Történtek itt is változások. Ahhoz hogy a pörgésre és időre tudjunk fókuszálni minimalizálva lettek az összetörhető objektumok, ki lettek véve a ládák, és a szörnyek nem dobnak loot-ot. Cserébe mindezekért a Rift Guardian bőséges mennyiségű "ajándékkal" fog nekünk szolgálni.
Legendary Gemek:
A Guardian tetemét átkutatva újféle kővel/kövekkel találkozhatunk.
Ezeket a Legendary köveket csak Greater Riftekben találhatjuk meg és csak amulettekbe vagy gyűrűkbe helyezhetjük őket. Hozzátartozik még az újdonsághoz, hogy a köveket Urshi (egy új NPC) segítségével fejleszthetjük is. Urshi egy nephalem szellem aki az életben Orek mellett dolgozott és azzal a szokatlan képességgel rendelkezik, hogy a kövek varázserejét még magasabb szintre képes emelni. Ő a Guardian megölését követően jelenik meg minden Greater Riftben és két lehetőséget kínál fel számunkra.
A kövek fejlesztésére minden esetben lesz lehetőségünk miután megöltük a Guardiant. Azt viszont fontos tudni, hogy ha akkor választjuk ezt a lehetőséget amikor időben végeztünk, akkor a Rift véget ér és nem mehetünk magasabb szintre.
A haladás nyomon követése:
A legjobb eredményeink felkerülhetnek a megfelelő ranglistákra. Ezeket a ranglistákat a főképernyő jobb alsó sarkában találhatjuk meg.
A Greater Rift ranglista meg lesz osztva Normál és Hardcore módra mint ahogyan Season és Non-Season módra is. Ahhoz, hogy még jobban össze tudjuk vetni teljesítményünket a hozzánk hasonló játékosokéval négy alkategóriára osztották a listát.
Az itt található információkat nem csak játékon belül érhetjük el. Bárhonnan, bármikor megleshetjük a diablo3.com oldalon.